Intrastat aruanne 2025 (SIMSTAT) - küsi teenust
INTRASTAT ARUANNE
Sinu ettevõttel on kohustus esitada Statistikaametile Intrastat aruandeid? Oleme valmis Sind aitama. Usalda oma aruannete koostamine ja esitamine meie hoolde. Meie ettevõtte töötajad on kogenud andmespetsialistid, kes oskavad määrata õigeid KN kaubakoode ja töödelda andmeid sobivasse vormi.
Käesoleval lehel leiad ülevaate sellest, mis on Intrastat aruanne, miks seda esitatakse, mis on Intrastat koodid, millised on levinumad vead aruannete täitmisel ning kuidas saab teie ettevõte tellida meie agentuurilt aruandlusteenuse. Meie hinnakiri on paindlik ja sõltub andmemahu suurusest ja vormist.
Alustame koostööd
- Professionaalne teenindus
- Kõik aruanded 14. kuupäevaks
- Soodne hinnakiri
Mis on Intrastat aruanne (SIMSTAT)?
Intrastat (Intra EC Trade Statistics) on kaubavahetusega seotud andmete kogumise süsteem, mida rakendatakse Euroopa Liidu liikmesriikide vahel. Aruande esitamise kohustus tekib ettevõttel siis, kui kauba lähetamisega või soetamisega seotud käive ületab statistilise läve. Aastal 2024 on lähetamise jaoks seatud piir 350 000 eurot aastas, soetamise puhul 700 000 eurot. Alates 2025. aastast minnakse üle SIMSTAT-ile, kus kogutakse andmeid vaid kauba lähetamise detailandmete pealt. Antud andmed võimaldavad Euroopa Liidu liikmesriikidel koguda põhjalikku infot väliskaubandustehingute kohta, hinnata majanduse elujõudu ja kavandada transporditaristut.
Selleks, et säästa aega ja vältida võimalikke vigu, on paljud ettevõtted hakanud kasutama professionaalseid Intrastati teenusepakkujaid, kes aitavad aruande täitmisel ja esitamisel. Meie ettevõte on valmis olema teile abiks. Customec pakub Eesti ettevõtetele aruande esitamise teenust kvaliteetselt, samal ajal tagades soodsa hinnakirja.
Aruandluse paketid ja hinnakiri
Intrastat kauba saabumine
Kauba saabumise aruandeid tuleb esitada juhul, kui kaubavahetus Euroopa Liidu liikmesriikidega ületab statistilise läve piiri. Aruande koostamise teenuse hind sõltub sellest, millisel kujul meile andmeid edastate. Meie andmespetsialist hindab töö koormust ja vastavalt sellele koostab sobiva hinnakirja.
Intrastat kauba lähetamine
Sarnaselt kauba soetamisele, on kauba lähetamisel olemas statistilise läve piir, millest alates on ettevõtetel kohustus esitada Statistikaametile Intrastat lähetamise aruandeid. Hindame teie ettevõtte andmete mahtu ning vastavalt sellele koostab meie andmespetsialist personaalse pakkumise, tagades Teile soodsad hinnad.
Mis on Intrastat koodid?
Intrastat kaubakoodid (KN koodid) on 8-kohalised koodid, mida määratakse kaubale vastavalt Eesti tollitariifistikule ja Euroopa Liidu ühtse kombineeritud nomenklatuurile (CN). Igal kaubal või kaubagrupil on oma unikaalne CN-kood, mis tuleb Intrastat aruandes täpselt esitada. CN-koodide loetelu uuendatakse igal aastal ning ettevõtted peavad tagama, et nad kasutavad aruandes kehtivaid koode. Neid koode kasutatakse selleks, et teha kindlaks kauba olemus ja/või kasutusala. Kaubakoodide määramine on eraldi kunst, mis pole alati kerge selgeks saada. Seetõttu soovitame kasutada spetsialistide abi, et veenduda õigete andmete esitamises. Meie ettevõtte andmespetsialistid ja tolliagendid on valmis aitama, et tagada sinu ettevõttele korrektse SIMSTAT aruandluse.
Levinumad vead aruande täitmisel
Intrastat aruande täitmisel tehakse sageli mitmeid vigu, mis võivad põhjustada hilinemisi ja lisakulusid. Levinumad vead on: 1) Vale CN-koodi kasutamine: Vale kaubakoodi valimine võib mõjutada aruande täpsust ja tuua kaasa vajaduse andmete korrigeerimiseks; 2) Vale väärtuse ja koguse esitamine: Kauba väärtus ja kogus peavad vastama tegelikule tehingule. Kogused esitatakse kas kilogrammides või muudes mõõtühikutes, sõltuvalt kaubakoodi nõudest; 3) Aruande esitamise tähtaja rikkumine: Aruande tähtaeg on iga kuu 14. kuupäev. Hilinemine võib kaasa tuua trahvid ja edasised probleemid Statistikaametiga.
Kui te ei ole kindel, kas täidate aruannet korrektselt või soovite vältida võimalikke vigu, võtke meiega ühendust. Pakume professionaalset Intrastati aruandluse teenust, mis tagab teie aruannete korrektse ja õigeaegse esitamise.
Meie teenused
Customec Agency OÜ eesmärk on pakkuda enda koostööpartneritele tollivormistust ja teisi aruande koostamise teenuseid soodsa hinnaga. Seejuures säilitame alati enda töö kõrget kvaliteeti.
Vaata lisaks: tolliteenuste hinnakiri
VÕTA MEIEGA ÜHENDUST
Tel +372 5804 8445
E-post info@customec.ee
Endla 51, Kristiine, Tallinn
IBAN EE972200221084214578